کیفیت یک شعار نیست !

info@bokharshole.com

دیگ آب گرم استخر

استفاده از دیگ آب گرم استخر یکی از روش‌های رایجی است که برای گرم کردن آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد دیگ استخر مهمترین المان در تجهیزات موتور خانه است. شنا کردن در آب سرد باعث گرفتگی عضلات و بیماری‌های دیگری مثل سرماخوردگی می‌شود و شاید به همین دلایل در فصل‌های سرد افراد زیادی تمایل به شنا در استخرها را ندارند. دیگ آب گرم، دمای آب استخر را در تمام فصول برای استفاده مناسب می‌سازد.

دیگ آب گرم چیست؟

بویلر های مخصوص استخر (swimming pool boiler) دستگاهی جهت تهیه آبگرم و بخار می باشند.بویلرها در مدل های فولادی و چدنی ساخته می شوند. این دستگاه ها کارآمدترین سیستم برای گرم می باشند.

آب در استخرهای روباز در فصل‌های گرم با تابش مستقیم نور خورشید دمایی بین 22 تا 26 درجه خواهد داشت و شرایط برای شنا تاحدی فراهم می‌شود. در استخرهای سربسته در ایام گرما نیز آب برای شنا مناسب نیست. دمای مناسب برای شناگران از 26 تا 30 درجه متغیر است؛ بنابراین باید دمای آب استخر را برای شنا کردن به حدی رساند که برای همه قابل استفاده باشد.

یکی از روش‌های متداول استفاده از دیگ آب گرم است. دیگ آب گرم با کمک سایر تجهیزات، دمای ایده‌آل برای شنا کردن را محیا می‌کند. این دیگ در موتورخانه استخر نصب می‌شود و با کمک مشعل و مبدل حرارتی ، آب را گرم کرده و به داخل استخر منتقل می‌کند.

  • دیگ استخر و دیگ سونا،جکوزی

گرمایش استخر بصورت کلی توسط بویلر ها انجام می شود . دیگ آب گرم و دیگ بخار از اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز در موتورخانه استخر هستند . تولید آبگرم مورد نیاز استخر به وسیله دیگ آب گرم انجام می شود و بخار مورد نیاز بخشهایی چون سونا و جکوزی بوسیله دیگ بخار تامین میگردد.

  • دیگ سونا بخار

یگ بخار سونا دستگاهی است. که طبق داغ شدن المنت های حرارتی و سنگ هایی که روی آن قرار گرفته اند کار می کند. این عمل باعث افزایش دمای مطبوع و یکنواخت اتاق سونای خشک می گردد.

دیگ سونا بخار به صورت ایستاده و یا عمودی تولید می گردد. همین امر باعث اشغال کردن فضای کمتری در موتورخانه ها می شود. دیگ بخار سونا بخار از نوع مشعل گازی، مشعل گازوئیلی و یا دوگانه سوز می باشد.

انواع دیگ آب گرم استخر

  1. انواع دیگ آب از لحاظ جنس بدنه : از لحاظ جنس بدنه، دیگ‌های آب گرم به دو دسته چدنی و فولادی تقسیم می‌شوند. دیگ‌های چدنی به دلیل پره، پره بودن در محل مورد نظر مونتاژ می‌شوند. البته امروزه بیشتر در استخرهای خانگی از این دیگ‌های آب گرم استفاده می‌شود. دیگ‌های فولادی نسبت به دیگ‌های چدنی عمر و کارایی بالاتری دارند.
  2. انواع دیگ آب گرم بر اساس تعداد مسیرهای عبور دود : تعداد مسیرهای عبوری دود در دیگ آب گرم استخر به این مورد اشاره می‌کند. که پس از سوختن مشعل و گرم کردن آب، هوای گرم ایجاد شده. یک یا چندین بار مسیر داخل دیگ را طی کرده و گرمای خود را از دست می‌دهد. و سپس به سمت دودکش حرکت می‌کند. با توجه به تعداد مسیری که هوای گرم، داخل دیگ را طی می‌کند.، دیگ‌های آب گرم را تقسیم‌بندی می‌کنند.
  3. انواع دیگ استخر بر اساس نوع سوخت : انرژی لازم برای گرم کردن آب در دیگ‌های آب گرم از طریق مشعل صورت می‌گیرد. مشعل می‌تواند برای ایجاد حرارت از انواع سوخت‌هایی مانند گازوئیل، گاز و حتی به صورت دوگانه استفاده کند.

برای اطلاع از لیست قیمت دیگ بخار روی لینک کلیک کنید.

آب بویلرهای مورد استفاده

آب باید از طریق دستگاه تصفیه آب دیگ بخار و یا مواد شیمیایی تصفیه آب پاکسازی شده باشد. به طوری که هیچ رسوبی در دیگ بخار استخر تشکیل نشود. در بعضی از مواقع حتی با وجود مواد شیمیایی از رسوب گرفتن داخل بویلر صنعتی نمی توان جلوگیری نمود. رسوباتی که در دیگ بخار سونا جکوزی و استخر موجود هست. دارای خاصیت عایق بندی به صورت لایه لایه است. مقدار انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب و تولید بخار باید افزایش پیدا کند.

دیگ آب گرم استخر | بویلر استخر | بخارشعله خراسان

نحوه کار دیگ آب گرم استخر

آب پس از عبور از پمپ تصفیه و فیلتر برای رسیدن به دمای ایده‌آل از مبدل حرارتی عبور می‌کند. و وارد دیگ آب گرم می‌شود دیگ آب گرم انرژی لازم برای گرم شدن را از مشعل دریافت می‌کند. آب گرم تولید شده.، از طریق لوله‌ها وارد استخر می‌شود.

سختی آب

بدلیل وجود سختی زیاد آب قبل از فرآیند گرمایش استخر. این آب باید سختی گیری و تصفیه شود. سختی آب یک مشکل جدی در سالهای اخیر بوده است . آلودگی هوا باعث اسیدی شدن آب باران شده. و این آب پس از ورود به لایه های آهکی زمین باعث ترکیب با کلسیم و منیزیم شده. و درون آب سختی بوجود می آورد. برای حل این مشکل قبل از انجام هر اقدامی از دستگاه سختی گیر استفاده می شود.

 مزایای استفاده از دیگ آب گرم استخر

استفاده از دیگ آب گرم استخر در گرم کردن آب استخر نسبت به سایر روش‌ها دارای مزایایی نیز است. از مهم‌ترین مزایای استفاده از دیگ آب گرم استخرمی‌توان به این مورد اشاره کرد که در استخر‌های بزرگ یا مجموعه استخرهای تفریحی و ورزشی از چند دیگ آب گرم می‌توان استفاده کرد و در صورت اختلال یا خرابی هر یک از دیگ‌ها، آن دیگ را از مسیر خارج کرده و از سایر دیگ‌ها برای گرم کردن آب استخر استفاده کرد. از مزایای دیگر آن می‌توان به مقرون به صرفه بودن آن برای استخرهای خانگی نسبت به سایر روش‌ها اشاره کرد.

برای خرید دیگ بخار عمودی روی لینک کلیک کنید.

خرید دیگ آب گرم استخر

تجهیزات استخر سونا و جکوزی اگر با توجه به نیاز و شرایط محیط خریداری شوند، برای مدت طولانی می‌توانند بدون هیچ مشکلی کار کنند و شناگران لحظات شاد و مفرحی را در آب داشته باشند؛ اما اگر این تجهیزات غیراستاندارد و از مراکز غیر معتبر تهیه شوند دردسرهای زیادی را باید متحمل شوید.

جهت مشاوره با تیم فنی بخار شعله خراسان تماس بگیرید:

09152073141 📞

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است